2009. március 24., kedd

Kosztolányi Dezső: Édes Anna

Csak azért olvastam el a könyvet, mert kötelező olvasmány volt, de kellemesen csalódtam, ugyanis egészen jó könyv volt. Bár meg kell vallani, hogy elég érdekes a történet, leginkább a vége, amikor is kiderül, hogy Anna nem is olyan édes. Szóval tényleg jó volt, és igazából arra jöttem rá, hogy igazán nagy szerencse, hogy vannak kötelező olvasmányok, mert vannak könyvek, amiket egyébként biztos nem olvasnék el, aztán meg egyre gyakrabban derül ki róluk, hogy nem is rossz könyvek. Márpedig ha én, aki imádok olvasni nem olvasnám el őket, akkor mi van azokkal akik még csak nem is szeretnek ennyire, vagy semennyire olvasni? Bár persze az is igaz, hogy azok meg lehet hogy így se olvassák el, szóval végülis mindegy.
A lényeg az, hogy tetszett a történet, és maga a kiadás is igen szép, ami az Osiris Kiadó érdeme.

Nem tudom, hogy hány pontot kéne adnom, mert biztos nem olvastam volna el, ha nem lenne kötelező, mint már említettem, ezért akkor is elolvastam volna, ha rossz. De mondjuk legyen 5/4.

Szóval mindenkinek ajánlom a történetet.
Várom a véleményeket.
" "

3 megjegyzés:

  1. szerintem Kosztolányi, szinte bármelyik műve alkalmas arra, hogy kötelező olvasmány legyen. Nem tudom miért, de egy olyan hajszálvékony kötélen táncolnak a művei, ami remek irodalom és egyben a fiatalok is képesek megemészteni. (Legalábbis egy réteget belőle)
    Anno, amikor én érettségiztem az egyik tétel "A kulcs" volt fent nevezett írónktól, és az iskola 80%-a ezt a tételt választotta. Örülök, hogy neked is tetszett!

    VálaszTörlés
  2. Bocs, Annamarie voltam

    VálaszTörlés
  3. Elolvastam, meg pár másik novelláját is, és szerintem jók, szóval nyugodtan olvassátok el őket :)

    VálaszTörlés